mandag 2. mai 2011

Gamle dongeribukser kan brukes til så mangt...

Våren er tiden for rydding både ute og inne, og jeg har tatt en aldri så liten ryddesjau i skuffer og skap. Vinterklær er byttet ut med vår- og sommerklær, og innholdet i klesskapet har nå gått fra brunt og svart til lyse friske farger, det er så deilig! For en stund tilbake hang jeg opp lapp på arbeidsplassen min, der jeg ønsket gamle dongeribukser, i alle størrelser og fasonger, og bukser fikk jeg i bøtter og spann. Inspirasjon til å sy ulike ting og tang av gamle dongeribukser fikk jeg i heftet "Trylleri med dongeri" av Kari W. Melsom.
  
Denne vesken er sydd sammen av 16 kvadrater, der hvert kvadrat måler 15x15cm. Jeg valgte å pynte den med noen enkle små skjell fra Panduro for å gjøre den litt sommerlig. Det flotte med dongeristoff er at det er så stabilt og godt stoff å sy på, og at det kan puttes i vaskemaskinen når det trenger en vask, og det er like fint når du tar det ut igjen! Nyt våren!

1 kommentar:

  1. Så kreativt, fint og nyttig.
    Kinderegg :-)
    -Og fine kort....

    SvarSlett