onsdag 5. oktober 2011

Hobbymauren på resefot


 Jeg glimrer med mitt bloggfravær om dagen, men bare av den enkle grunn at jeg har vært en uke på reisefot. Denne gangen var det min tur til å pakkekofferten, og sette meg på bussen sammen med mine 22 elever og omtrent samme antall foreldre, og ”jobbe” ei god uke i Polen og Tyskland. I regi av Aktive fredsreiser har jeg i åtte dager humpet i buss, vært reiseleder og turboturist. Jeg har fått repetert 2.verdenskrig + kalde krigen, sett sentrale severdigheter, og shoppa litt i Krakow og Berlin. Det har vært en variert, lærerik og fantastisk uke på alle måter. Besøk i konsentrasjonsleirene Auschwitz og Birkenau gjorde et sterkt inntrykk på både elever og voksne.

I konsentrasjonsleiren

Konsentrasjonsleiren Birkenau




  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar