søndag 26. juni 2011

Flower power


Det er så deilig å sitte ute seine og varme sommerkvelder. Lukten av nyklippet gress, blomster og den klare sommerlufta, føles fantastisk! Da vi kjøpte huset vårt for 3 år siden, var det et eldre ektepar som bodde her, med hage som hobby, med stor H. -Og aldri har jeg sett en mer velstelt hage og blomsterbed enn denne, men det var da. Vi har på ingen måte fulgt opp hagehobbyen, og her lever blomster, planter, ugress og Iberia-snegler i skjønn forening. Men midt oppe i alle blomster, ugress og plagsomme hagedyr, har vi fått en god uteplass, der vi kan nyte sommeren. Her trives vi godt!

Jeg har sydd meg ei sommerveske. Mønster og idè er hentet fra «Vesker og bager» av Lise Bergene. Dette er ei stor og romslig veske, her får jeg plass til både en bikini, håndkle, solkrem, ei bok og enda litt til. Vesken er sydd av linstoff, med bomullstoff som fòr. Mellom lagene er det habalonvatt, det gjør vesken relativ stiv, slik at den holder formen.

Jeg setter kursen mot sydligere strøk i morgen, og ønsker alle dere som leser bloggen min en god sommer, fylt med mange og gode minner! Vi blogges!
 Klem -Hobbymauren-







1 kommentar:

  1. Tusen takk for kjempekoselig kommentar!! Etter litt eliminering så er jeg ganske sikker på hvem du er...Syns jo du kunne gitt meg forbokstaven din. Men jeg skimtet vel et bilde av gutten din her inne?!

    Masse kjempefine ting du har laget. Jeg er virkelig imponert - over det du får til og over at du har tid med en på to år. Jeg har mange planer, men det blir ofte med det...

    God sommer og god helg!! KLEM!

    SvarSlett