søndag 3. februar 2013

Noe godt i sekken

Det er ikke så ofte jeg baker, men av og til får jeg ånden over meg. 4-åringen min synes det er kjempestas å få være med på baking, og han hjelper mer enn gjerne til med å måle, veie og røre. -Og jeg synes baking er en veldig koselig aktivitet å gjøre sammen med han.

Muffins eller cupcakes, som det heter på moderne norsk...,er flott å ha i fryseboksen, klare til bruk. Disse er fine å ha med på søndagsturen eller servere hvis noen stikker innom. Vi tar utfordringen til DNT, tar med skia og reiser til fjells med små og store på den store "KOM DEG UT-DAGEN" i dag. -Og ja, sjokolademuffinsene er med!!!


Oppskriften:
2 egg
3 dl sukker
3 dl hvetemel
3 dl lettrømme
4 ss kakao
2ts bakepulver

Bland ingrediensene i en bolle, fordel røren i muffinsformer og stek de ved 180 grader i 15-20 minutter.




Ha en fin turdag!


Klem -Hobbymauren-

1 kommentar:

  1. Kos dåkke på tur! Muffinsane ser kjempedeilige ut, og eg tenker dei smaker ekstra godt i fjellet :D

    Søndagsklem!!

    SvarSlett