onsdag 20. mai 2015

17.mai og hurra for Norge!

17. mai er vi så glad i,
moro vi har fra morgen til kveld!
Da er det så du,
om vi er små du,
er vi med likevel
Jeg roper hurra dagen så lang,
synger for Norge mangen en sang
Og jeg, jeg kan du
elske mitt land du,
det skal du se en gang.


Et lite tilbakeblikk på en veloverstått 17.mai....
Bunadskjortene ble omsider strøket og finstasen funnet fram kvelden før kvelden. Det var meldt regn, men heldigvis ombestemte værgudene seg, og sendte både sol og blå himmel, det er stas en slik dag!!!

To glade barn hadde fått hvert sitt flagg, og var veldig klare for å feire "Norge sin bursdag". -Og feiring ble det, med alt hva en slik dag skal inneholde av pølser, is, brus, potetløp og hurra-rop!



 Ferdigstrøket!!! Ikke hver
dag strykejernet mitt er i bruk...


 Stas å gå i tog for første gang alene.

Epleblomstringa er i gang her i Sogn.
Nydelig med snødekte topper og epleblomstring.

17.mai er ingen hviledag. Det blir mange
 små og trøtte føtter en slik dag....
 

17.mai-bordet er pyntet. Det meste er klart til
gjestene kommer på rømmegrøt og spekemat...

 
-Hobbymauren-


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar