fredag 16. september 2011

En sikker vinner!


Oreokake er en sikker vinner, den smaker himmelsk godt, og passer til de fleste anledninger! Det er sjelden jeg baker kaker, i alle fall frå bunnen, men det er alltid populært når ei kake dukker opp, enten det er (som seg hør og bør) i en bursdag, på dugnad, jobben eller en helt vanlig nå-skal-vi-kose-oss dag. Denne oppskriften har jeg delt med venner, og kjente, og jeg deler den gjerne med blogg-leserne mine også.

450 g Oreokjeks
100 g smeltet smør
1 pk Philadelphia
2,5 dl melis
1 pk kremfløte
1 pk Toro sjokolademousse

¼ av kjeksen brekkes og legges til side. Knus resten av kjeksen og hell 100 g smeltet smør over. Rør dette sammen, hell blandingen i en kakeform, og trykk massen jamt utover.

Bruk en miksmaster og bland kremost og melis til en luftig blanding. Deretter vispes fløten til krem. Bruk halvparten av fløtekremen og bland med ostekremen. Smør ostemassen på kjeksbunnen, og dryss over knuste biter av oreokjeksen du la til side innledningsvis. Sett kaken i kjøleskapet i ca 20 minutter.

Lag sjokolademousseen etter anvisning på pakken, og smør den på osteblandingen igjen. Sett den igjen inn i kjøleskapet, og la den stå ca 1 time. Tilslutt smører du resten av kremen på kaken og pynter den som du selv ønsker.


Denne kaken skal på hyttetur i helgen, (derfor har jeg ikke tatt den ut av formen.) Nå mangler vi bare gjestene!
God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar